Airamin  sininen LED-valosarja  LED40

Ostimme myös valosarjan joka piti olla Airamin tuotemerkillä ja taasen kerran kävi niinkuin monesti ennenkin. 

Kun tulimme kotiin ja kokeilimme tuota valosarjaa, niin näytti kuin olisi ollut muutama lamppu pimeänä. Ei kun 
purkamaan johto lattialle leveäksi. Toden totta, taas kerran tuote on viallinen, kun sen saa kotiin. Pitäisikö 
kaupassa olla mahdollisuus kokeilla tuotetta, ennen kun sitä maksaa, ja nimen omaan sitä jonka aikoo kiikuttaa 
kotiin. Eikä mitään esittelykappaletta.

Tämä tuote kiikutetaan takaisin kauppaan ja halutaan uusi ja toimiva tilalle. 

Ohjeissa ei ole mainintaa juotettujen LED lamppujen vaihdosta. Eikä myöskään pakkauksessa ollut mitään 
varalamppuja.

No nyt sitten kaikki on kunnossa kun saimme toisen kaupasta tilalle ja se tuli siellä testattua toimivaksi.

Tässäkin kuluttajalle aiheutuu lisäkustannuksia tuotteen viallisuudesta, kun joutuu käymään liikkeessä vaihtamassa 
viallisen tuotteen toimivaan. Vaikkakin tuossa ei sen ihmeellisempää narinaa kuulunut, tuostakin pitäisi saada 
hyvitys, kun menee kotiin kokeilemaan tuotteen toimivuutta. Saman voisi jo tehdä kaupassa, vaan kun siellä ei 
ole mahdollisuuksia, eikä myyjillä aikaa kaikkeen. 

Eli taasen liittyen joka marketissa olevaan lappuun:
Avattu pakkaus on ostopäätös.
Suomeksi sanottuna:
OSTA SIKA SÄKISSÄ, 
KOTONA HUOMAAT OSTANEESI IHAN JOTAIN MUUTA, TAI ET MITÄÄN.

Lisäksi vielä ihan mielenkiinnosta kysyin tuolta Airamin asiakaspalvelusta :

Hei
Ostimme tuollaisen sininen LED 40 valosarjan vihreällä johdolla.
Lamppusarja on tarkoitettu sisä ja ulko käyttöön.

Tämä hankittiin Rauman Talousmarkasta, kaupassa sitä ei kokeiltu
vaan otettiin paketti mukaan ja maksettiin kassalle sen enempää
ihmettelemättä. Vaan kun tulimme kotiin oli pettymys melkoinen kun
valosarjasta oli yksi osa pimeänä, 8 lamppua. Ei siinä auttanut muu
kuin ajaa uudestaan kaupunkiin ja vaihtaa uuteen pakettiin, tuo
kyllä sujui ihan kiitettävästi ei siinä mitään.
Kysyisinkin nyt että paljonko näitä yleensä tulee takaisin liikkeistä
viallisina, ihan vain mielenkiinnosta.

vm.jarvinen@dnainternet.net

Vastauskin tuli suhteellisen nopeasti :

Hei !
Reklamaatio prosenttimme on noin luokkaa yksi, tavaraa tulee ,kuitenkin 
yli kymmenen täysperärekallista. Pahoittelemme viallisesta tuotteesta 
aiheutunutta vaivaa. 
Terveisin
Oy Airam Electric Ab
Asiakaspalaute

asikaspalaute@airam.fi

Lampputie 12
00751 H:ki

Kotisivulle  Elektroniikka sivut.  Ihmeitä sivulle